Cap a la integració activa de l'(e-)aprenentatge

foto-795340Afermar l’aprenentatge efectiu i la gestió del coneixement corporatiu és el repte que han d’encarar les unitats que es dediquen a la formació dins les organitzacions als nostres dies. Per sortir-nos-en, cal deixar de veure l'(e-) aprenentatge com una modalitat a banda en mans de serveis externalitzats sobre els quals no es té gaire coneixement: s’ha d’integrar en tot el cicle de gestió de la formació (anàlisi de necessitats, planificació i preparació, impartició, avaluació i sant tornem-hi!).

 

Demà comencem un seminari que té com a objectiu principal l’enunciat al títol: integrar l'(e-)aprenentatge en el projecte formatiu de l’organització.

 

Per integrar (operació molt més complexa que no pas la suma), cal apreciar pòsit i revulsiu, tradició i renovació. Cal escoltar les veus per arribar a la polifonia final.

 

Aquí en teniu la presentació.

Es proposa la realització d’un seminari amb el personal tècnic dels serveis de formació. Constarà de 8 sessions presencials d’1 hora i mitja. Cadascuna tindrà un tema central que servirà de base per a l’anàlisi i la discussió al grup. Les sessions aniran precedides d’alguna [tasca pràctica] de familiarització amb els mitjans de comunicació 2.0.

Objectius

  • Familiaritzar els serveis de formació amb l’aprenentatge en xarxa i a la Xarxa
  • Reflexionar sobre les oportunitats que ofereix i els canvis que comporta
  • Implicar activament el personal de l’organització en la integració de l’(e-)aprenentatge als cursos de formació
  • Proveir elements per a un fonamentat judici a l’hora de plantejar-se externalizacions de serveis en línia

Metodologia

Aprendre fent.

S’emprarà l’estructura de seminari = estudi especialitzat guiat per un professor i basat en la suma d’aportacions de totes les persones que hi participen Totes les tasques realitzades prèviament seran compartides, les conclusions de cadascuna de les sessions seran publicades.

Continguts

Sessió

Continguts

Materials

 

1

 [Calendari compartit de google]

 

e-learning, què fem, per què ho fem així

 

 

2

[e-catalunya]

 

Què fan altres, p.e. MIT, UOC…

 

 

 

3

[delicious: hipervincles i etiquetes]

 

Modalitats de formació: en què s’assemblen, en què són diferents, DAFO

Aprendre en línia i/o presencialment?

 

 

 

 

4

[documents compartits amb google docs]

 

La importància de facilitar l’aprenentatge, integració en la cultura de l’organització, en l’entorn social, en el temps que vivim

 

 

5

[documents compartits amb wiki]

 

Quines tasques comporta l’elaboració d’un curs?

 

 

6

[m-learning, aplicacions al mòbil i tauletes]

 

Disseny d’aprenentatge: pautes d’autoria

 

 

 

7

[imatges, presentacions i vídeos compartits]

 

Un pont de mar blava = un espai en xarxa de creació de cursos (el wiki), un espai en xarxa d’impartició de cursos: el moodle

 

 

8

[la informació en 140 caràcters: twitter]

 

Equips i xarxes, la dinamització de l’aprenentatge: conclusions

 

 

 

 

Aquesta entrada s'ha publicat en e-learning i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s