Fer aprendre (I): per començar orientar, situar i donar senyals de vida empàtica

Fitxa didàctica despulladaQuan algú accedeix a un curs, sigui o no en línia, agraeix que les coses estiguin ben clares.

Quan algú diu que es connecta per aprendre, cal que pensem que sempre tindrà punts cecs, perquè la semiòtica no és ciència de correspondències unívoques, sinó contextualitzades i con dicionades per diferents àmbits de pertinença o habituds.

Quan algú és en un lloc per aprendre, sigui virtual o presencial, agraeix que algú noti que hi és i que l’escolta.

Són tres principis bàsics de didàctica. Cal dir-ho?

Aquesta entrada d’Àlex Vallès ens recorda els punts clau d’una guia didàctica:

  • Presentació i introducció
  • Justificació de l’acció/Expectatives
  • Objetius d’aprenentatge
  • Continguts
  • Activitats
  • Materials i recursos
  • Temporalització
  • Criteris d’avaluació

Altament rellevant la dinamització que proposa per al punt 2: ronda d’expectatives i col·locació en un lloc visible del curs. A l’aprenentatge en línia, podria gestionar-se a través d’una etiqueta twitter exposada al grup a través de qualsevol procediment ticker o simplement a través un bloc que anés mostrant les aportacions diverses amb cares i noms de les persones participants al curs.

S’hi troba a faltar, però, l’esment a les competències a potenciar.

 

Aquesta entrada s'ha publicat en e-learning i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s